Bokmarkedet er klubbens hovedaktivitet

Publisert av Ove Killingberg den 18.05.21. Oppdatert 02.02.22.
De siste 15 år har vi hatt markedet i Holmensenteret på Nesbru.
Salget forgår fra tirsdag til lørdag i senterets åpningstid.
Vi selger brukte bøker, plater, noter, DVDer, CDer og tegneserier.
Her har vi iZettle-teminaler for betaling med kort, alternativt
har vi også Vips-konto for kunder som ikke har kontanter.
Det siste årene har vi hatt intekter på mellom 150 og 200 tusen kr.
Inntektene fra bokmarked går uavkortet til humanitære formål, og
mesteparten går til lokale tiltak.
Pengene går bla. til ungdomsarbeid i Asker og skolenes "Mitt valg", hjelp til funksjons-
hemmede, Ungdomsutveksling, Førerhundskole, og "gladtiltak" innen eldreomsorgen.
Av internasjonale bidrag kan nevnes tiltak mot blindhet i utviklingsland,
samt bidrag til læremidler og bygging av skoler.

Vi ønsker nye og gamle venner av bøker hjertelig velkommen til et "annerledes" bokmarked.
Her kan vi tilby tusenvis av brukte bøker i mange kategorier til en billig penge.

Bøkene blir sortert i 26 kategorier: Romaner, biografier, krim, krigshistorie, religion osv., og kassene er merket slik at kjøperne lett finner frem. Her finner du også en masse serier som selges samlet.

De aller flest av bøkene vi legger ut for salg er under 20 år gamle, men du kan også finne bøker som er over hundre år gamle. Det kan forkomme virkelige sensasjoner og og andre godbiter å få kjøpt.

Prisene vi hadde siste året var 30 kroner for barnebøker, og kr. 40 for vanlige bøker.
CD-er, DVD-er og plater, samt noter har gått for 30 kr. stykket.

Vi tar imot bøker til bokmarkedet hver onsdag mesteparten av året kl. 18-20 på lageret vårt.
Unntatt i desember, januar og juli, i påskeuken og dersom onsdag faller på en helligdag.

for mer informasjon se: Egen artikkel om mottak av bøker.

Tidligere hentet vi bøker hos våre givere, men det har vi sluttet med. Vi tar som nevnt imot bøker, CD-er, DVD-er, plater, noter etc. en kveld i uken på lageret vårt på Asker prestegård og vi får inn mere enn nok bøker på denne måten.

Overskuddet av salget går nesten uavkortet til Lions arbeid.
Ønsker du å støtte vårt arbeid ytterligere, kan du klikke på bli medlem eller bli bidragsyter i det gule feltet nederst på hjemmesiden.