Sosialkomitéen

Sosialkomitéen skal opprettholde kontakter på de steder vi er aktive og evaluere eventuelle nye steder der våre bidrag til sosiale aktiviteter passer inn for de vi skal hjelpe og må stå i forhold til vår kapasitet og evne til å delta.

Det har ført til at klubben i mange år har støttet ulike tiltak i nærmiljøet som kan gjøre hverdagen enklere og hyggeligere. Det er deler av inntektene fra Bokmarkedet som benyttes til dette, og benyttes på følgende måte:

• Til jul blir det innkjøpt ca. 100 juleblomster som distribueres av Hjemmesykepleien til ensomme personer i nærområdet. Vi deler også ut blomster til enker etter avdøde medlemmer av klubben.
  • Til jul får Asker Bo og Omsorgssenter og likeså Nesbru Bo og Omsorgssenter en kartong rødvin til benyttelse i løpet av julen.
  • I samarbeide med Venneforeningen på Asker Bo og Omsorgssenter kommer vi en ettermiddag på våren med to musikere og en stor marsipankake for å underholde i noen timer.
  • Vi leier en buss med rullestolheis og plass til ca. 45 personer for å kjøre en rundtur i Asker og Bærum med beboere fra Asker Bo og Omsorgssenter og tilsvarende for Nesbru Bo og Omsorgssenter. Turen avsluttes med lunsj på Holmen Fjordhotel. For flere beboere er dette den eneste gangen i året de er utenfor der de bor.

Sosialkomitéen er sikre på at medlemmene i klubben gleder seg over at klubbens inntekter går til gode formål i nærmiljøet.